travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Pasta

Kategori:Mat och sånt

Jag älskar pasta. Man kan kombinera det med så mycket, och det är skitgott. 
 
Idag gjorde jag ett hopkok, men lite smått och gott jag hade hemma. Blev hur gott som helst, så tänkte dela med mig av vad jag använde. Det räcker till rätt många portioner om man inte äter som en idiot. Jag åt mig mätt, Joel åt sig mätt och jag fick 3 portioner över som jag fryste in.
 
Detta behöver du:
1 pkt chorizo
3 pkt bacon
1 paprika (jag hade en gul idag)
1 burk creme fraiche med smak av tomat och basilika
1 burk creme fraiche med smak av parmesan och vitlök
2 vitlöksklyftor.
1 pkt fetaost
 
Stek bacon, chorizo och paprika, pressa i vitlöken under stektiden.
Sedan är det bara att hälla på creme fraiche och smula i fetaosten, tills osten smält samman så det blir en ganska tjock sås. 
 
 
Nästa gång jag gör det ska jag dock ha i gul lök, det var nog det enda detta hopkok saknade för att bli gudomligt. Men både jag och Joel smällde i oss detta och njöt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: