travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Maten och medicinen

Kategori:Mat och sånt

Jag har blivit dålig på att följa upp med maten igen, och det beror på att det har gått sämre än planerat. Det är inte så att jag skäms över det, utan mest att jag inte har ork nog att skriva om det.
Började ju med medicin i måndags också, vilken har gjort att jag mår mer eller mindre illa konstant, och har därför svårt för att äta.
Igår fick jag i mig två mackor med leverpastej och gurka, och blev riktigt lycklig över det, då jag någon dag endast fått i min en av mina drycker och en tallrik yoghurt.
Så fast mat lockar inte särskilt mycket, igen, men gör mitt bästa för att komma tillbaka till normala matvanor.
 
Dagarna då Perry bodde här åt jag däremot bara bättre och bättre. Hon kommer tillbaka på torsdag så då kanske det kan bli bättre igen, vem vet? Jag hoppas på det. Jag finner någon slags trygghet i att ha henne här, jag har ändå känt henne större delen av mitt liv. Vi hade saftkalas med varandra 1990. Många av mina nuvarande vänner var inte ens födda då. 
 
Träningen lade jag på paus också, utan mat finns ingen energi.
Men det känns som vändingen är på ingång och jag tänkte ta tag i träningen från och med måndag, om jag inte lyckats äta bättre tidigare.
 
Alkohol är också ute ur bilden nu, med medicinen som kroppen ska anpassa sig till.
Lika bra kanske, jag behöver ju ändå försöka spara ihop dom pengarna till sommaren.
En månad tänkte jag hålla mig helt nykter för att se hur kroppen påverkas av medicinen, sen lite försiktigt testa hur kroppen reagerar mot alkohol.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: