travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Fittfathandgranat

Kategori:Allmänt

Vaknade med ilningarna från helvetet i hela käften idag.
Mongotänder.
Jag måste till tandläkaren, fick en tid imorgon så jag får knarka värktabletter tills dess.

Låt mig berätta hur det gick till senast jag var där.

Jag fick hjälp att gå dit av min kära vän Therese. Väldigt nervös.
Väl inne hos tandläkaren så kunde jag knappt prata, för jag var så nervös och rädd.
När tandläkaren frågade om jag ville att Tess skulle vara kvar sa jag dumt nog nej, men jag kunde inte tänka och allt som hördes i mitt huvud var:
"NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ GÅ HÄRIFRÅN!"
Fast inte riktat till henne, utan mig själv.
Men jag följde tandläkaren in i rummet, lade mig i stolen skakandes.
Hon frågade om det var okej med mig, fick ett sammanbitet nej till svar.
Under tiden hon pysslade med alla jäkla verktyg dom använder, och förberedde för ingreppet i min mun så började jag skaka mer.

Innan hon kunde börja så var det två personer på var sida om mig och höll mig i armarna för att jag skulle bli mindre rädd och sluta skaka. Det hjälpte faktiskt lite. Men så fort jag spände kroppen minsta lilla började jag skaka igen.

Så, för att ge detta en slutsats, tandläkare ger mig epilepsi och jag tycker verkligen inte om att gå till dom.

Imorgon smäller det!
Hittade för övrigt en gammal bild på mina tänder inatt (?!).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: