travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Thumbs up

Kategori:Tankar

Jag tror jag tycker om min nya kurator, om jag ens vågar säga det redan i detta stadium.
Bara på första besöket gjorde hon bra mycket bättre intryck än min förra som jag inte alls klickade med.
Har tid igen på torsdag för nästa samtal.
Vi drog till och med ut på tiden idag, med en halvtimme, med min förra kurator satt jag och kollade på klockan och undrade när det skulle vara över medan hon satt och tittade på mig utan att säga så mycket alls.
Vi gick igenom mitt liv i stora drag idag, det är galet vad mycket man kan komma ihåg bara man öppnar upp sig för det.
Pratade mest högstadietiden och början av gymnasiet, nu är det bara resten kvar.
Hon ville i alla fall försöka fastställa om jag har depression som orsakar ångest, eller ångest som orsakar depression. Allt tyder på det senare, som tydligen kan vara svårare att behandla, i alla fall med mediciner, så det blir nog mycket samtal inom den kommande tiden. Jag är inte ens säker än på om jag vill börja med mediciner, jag vill veta så mycket mer om sådant först.

Men det ska bli skönt med samtalen, det kanske leder till att jag kan öppna upp mig mer till alla som står mig nära, och på så sätt bli mitt vanliga jag igen.

För övrigt känns det otroligt skönt att jag äntligen är i rullning med allt som bör få mig på rätt väg igen.
Nu saknas bara att komma igång med lite träning och bra mat så jag bygger upp immunförsvaret lite också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: