travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Ilska över naturliga saker

Kategori:Tankar

Idag har jag varit ute och promenerat. Mest för att det känns som jag inte har råd att åka buss. Det regnade ute. Men det var ändå trevligt. Skön temperatur och så gott som folk- och bilfritt på gatorna, och bra musik i lurarna.
 
Men trots att allt känns sådär lite för bra kan jag inte låta bli att tycka illa om vissa människor. 
Denna gång var det djurägare.
Jag gick nämligen förbi en liten klick hundbajs. Och då kom tankarna på bajs igång.
 
Det är otroligt många som klagar på hundägare som inte plockar upp efter sig. Det finns hundbajspåsar att ha med sig på promenaderna. När jag hade hund och slarvigt nog glömde ta med mig påsar, brukade jag ta samma runda igen och plocka upp det senare. Helt ärligt, inte varje gång. Men absolut om jag gick efter gångvägar som används flitigt.
När jag bodde i Stockholm hade dom stolpar med hundbajspåsar som folk kunde ta av, dessa var dock alltid slut när jag gick förbi dom, eller så fylldes dom bara inte på.
 
Hursom, för att komma till vad jag faktiskt tänkte på, vilket inte var hundbajs, utan hästbajs.
Visst förstår jag att man inte kan mocka undad det när man väl är ute och rider. Men för guds skull, håll då hästen borta från gångvägar om du inte planerat att åka och ta undan efter hästen efter er ridtur.
Seriöst, det här är inte okej. En hästs skit kan jämföras med 20-talet hundar i bajsmängd.
 
Därför kom jag till slutsatsen att alla hästägare (eller folk som rider på lånehästar längs vägar tillgängliga för allmänheten och inte tar undan skiten) som klagar på hundägare som inte plockar upp efter sig, borde få ett skott i pannan. 

Kommentarer

  • Josefine Anerland säger:

    Oavsett vad man är ägare till för djur så ska bajset plockas bort, eller åtminstone puttas ner i diket (hästar bajsar lite var dem vill, men då får man helt enkelt gå av hästen och använda skon och putta ner det i diket). Men bajs på gångvägarna eller gräsmattor man vistas på, de är bara äckligt och inte okej!

    2013-10-11 | 17:32:52
    Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/
  • linah brown säger:

    men usch :

    2013-10-14 | 18:59:52
    Bloggadress: http://broownskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: