travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Måndag och nystart

Kategori:Mat och sånt

Idag har jag äntligen kunnat äta en ordentlig måltid igen.
Innan jag åt, vilket jag inte kunde göra förrän på eftermiddagen, så körde jag ett jättekort träningspass, för att göra en lätt start.
Passet bestod av 10 squats, 10 burpees och 15 sekunders sittandes mot vägg. Det var inte så jobbigt just då, men med tanke på att jag körde på tom tank så ville jag inte göra så mycket mer.
Körde precis samma pass igen, nu på kvällen, och nu kändes det mer kan jag lova. Mest i lårmusklerna.

Något jag märkt nu när jag börjat småträna hemma, dom första gångerna också, är att jag har jättesvårt med hur jag ska andas för att få en jämn och lugn andning.

En till sak jag ska försöka komma ihåg efter varje träningspass - att dricka ett glas mjölk.
Detta är något jag och min dietist pratade om. Jag frågade lite om proteinpulver, om det kan vara bra för mig som vill gå upp i vikt i muskler.
Han sa att det är ju absolut ett bra alternativ, men att jag kan börja med att dricka ett glas röd mjölk direkt efter träningspassen, eftersom effekten av mjölk är nästan hack i häl efter effektiviteten av en proteinshake.
Billigt, tänkte jag, och tog till mig informationen med glädje, mjölk är dessutom gott.

Så, vad har jag ätit idag då?
Jo, min goda fiskrätt, sista portionen jag hade i frysen, med pasta till, och öste på lite extra smör också, för kaloriernas skull.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: