travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Matdagbok?

Kategori:Mat och sånt

Jag har idag börjat gå hos en dietist, vi har nästa möte om 3 veckor.
Det vi kom överens om idag var att jag inte bara får äta en gång om dagen, utan åtminstone 2.
Frukost och middag, vid fasta tider, 8 och 18-19.
Vad jag ska tänka på att äta är fett, fett och åter fett.
Ha i extra olja eller smör i allt, välja dom fetaste mejeriprodukterna och sådant.

Jag funderar på att börja med min matdagbok här, så jag har ett syfte med att faktiskt skriva den. Jag har så lätt för att tappa motivation med saker, så missar jag några dagar tveka inte att hojta till och peppa mig.
HALLÅ, HALLÅ, TRAVELSIZE. VAD HAR DU ÄTIT IDAG?!
Typ.

Imorse var jag hemma hos Toiva, till frukost blev det en smörgås med smör och kaviar, och en halv kopp snabbkaffe med lättmjölk och socker.

Ska försöka planera framåt nu i 3 veckor och sedan gå och handla.
Det kommer bli mycket ägg, frukt, fisk, och mejeriprodukter.

Min dietist sa att jag ska undvika grönsaker, haha! Det blir bara utfyllnad och ger inte den energi jag behöver.
Den ni.

Kan jag klå kampen med min aptit? Kommer jag kunna gå upp i vikt? Kommer jag börja orka träna?
Jag kommer behöva all pepp jag möjligen kan få. Men det ska gå.

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Det är ju hur bra som helst att du ska börja äta bättre, det påverkar ju verkligen humöret när man har tillräckligt med energi i kroppen! Kan vara knepigt att skapa nya rutiner med mat, men jag är övertygad om att du kan klara det hur bra som helst! Kämpa på nu <3

    Svar: <3 Tack bästa du!
    Travelsize

    2013-03-18 | 20:04:58
    Bloggadress: http://andreahansson.se
  • systeryster säger:

    YOU CAN DO IT!! hallå, om JAG kunde börja träna så kommer du också kunna! :D gäller att fynda erbjudanden när man skaffar gymkort bara ;) och se till att börja på en anläggning som har gruppträning och helst simning också :)

    Svar: Ja, har ju vårat sepebilliga gym här i apberget som jag får betala en tusing för ett år eftersom jag bor hos Gavlegårdarna, där har jag även vänner som tränar. :) Men skulle vara kul att gå någonstans där det finns mer pass, men det kommer jag nog inte ha råd med.
    Travelsize

    2013-03-18 | 22:35:01
    Bloggadress: http://lifebycatherine.blogspot.se

Kommentera inlägget här: