travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Pulling teeth

Kategori:Allmänt

Jag hade hoppats på att alla tandläkarbesök var över nu, skulle bara ta bort stygnen efter förra veckans operation nu på onsdag.
Men efter att ha knaprat mig igenom 20 tabletter Alvedon och 10 Ipren från torsdag kväll tills nu fick mig att acceptera att jag faktiskt har ont i tanden dom lagade för kanske två veckor sedan.
Det känns som den pulserar, och jag kan inte tugga utan att ha tagit 3 värktabletter en halvtimme innan.
 
Så jag ringde upp dom och fick en akuttid idag, hoppas dom kan göra något åt det, troligtvis behövs det göra en rotfyllning eftersom när dom lagade det så "råkade" dom öppna upp till pulpan, och det är ju troligtvis därför det gör så förbannat ont.
Det gjorde inte ont till en början, men jag råkade bita lite för hårt i något jag åt, och då började det spänna i den, först kändes det bara som en dödlig ilning, men nu gör det så pass ont att det dunkar i hela huvudet.
Jag försökte ignorera det, nu går det inte längre.
 
Kan man reklamera tandläkarbesök? Dom gjorde ju så det blev såhär. Jag hade inte ens ont i den innan, det ilade inget eller så, men dom ville ändå laga eftersom det var ett hål.

Kommentarer

  • aliz säger:

    Jag fick en kallelse till tandläkaren under semestern, avbokade tiden och har inte bokat in en ny än. Vill inte veta hur illa det är :P Men du verkar ha haft din beskärda del av tandläkarna..

    Svar: Jo, och lite till lär det bli. Ska göra en rotfyllning, men sen hoppas jag på att tandvärken håller sig borta ett tag :) Lika bra att kolla upp det och fixa, innan det blir värre, tro mig, det blir bara dyrare då xD
    Travelsize

    2013-03-25 | 17:37:19
    Bloggadress: http://aliziunderlandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: