travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Livskvalitet?

Kategori:Allmänt

Jag har på senare upptäckt en sak med mig själv. Något som inte överensstämmer med mitt tidigare jag. Jag tycker väldigt mycket om att vara ensam. Det gör mig inget längre att bara vara hemma en helg, utan besök. Det är mest skönt. För då har jag inget att stressa upp mig över, inga tider utöver dom dagliga att passa. 
Livet blir så mycket lugnare och skönare när man är ensam.
Så jag ser inte längre ordet ensam som något negativt, utan snarare betyder ordet stillhet och trygghet. Jag vet att jag endast kan lita på mig själv till 100% och jag känner mig trygg med det. Ordet betyder också ingen stress. Jag har väldigt svårt för att hantera stress och har oerhört svårt för impulsiva händelser. Jag kan få en oerhört svår ångest över saker som planeras en vecka i förskott för att jag tycker att min hjärna inte hinner ställa om sig på den lilla tiden. Men när jag är ensam och bara behöver tänka på mig, och får planera allt i min takt, då fungerar hela jag mycket lättare, både fysiskt och psykiskt. 
Min insikt i detta, att ensamhet är något som är bra för mig, gör mig både glad och lugn, samtidigt som det gör mig oerhört förvirrad. Men det är skönt att äntligen känna sig trygg med någonting, även om det ännu bara är mig själv jag kan känna mig trygg med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: