travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Maten, dag 0.1

Kategori:Mat och sånt

Även om jag inte riktigt vill räkna detta till den "riktiga" matdagboken så skriver jag ändå vad jag ätit idag.
Jag ska handla imorgon och laga mat, jag bör nog köpa på mig ett gäng matlådor, för att fylla frysen, perfekt när jag sällan har orken att laga mat, och istället kunna fokusera på att röra mig.
Jag läste idag att en promenad innan måltid kan öka aptiten, så jag ska ta mig en runda runt Andersberg imorgon innan kvällsmaten. Kanske att jag går till affären också, beroende på hur kallt det är ute. Men hem lär jag åka, för det kommer vara för tungt att bära.

Dagens matintag:
ca 9:30 - En smörgås med smör och kaviar, och en halv kopp kaffe med lättmjölk och socker (som jag redan berättat om).
17:00 - En köttfärspaj från Familjen Dafgård, som jag hade i frysen.
+ några nävar chips lite då och då under eftermiddag/kväll. Min dietist sa att jag skulle göra så, och att det var bra sålänge jag får igång en viss aptit.
1 bit mörk choklad också, för en timme sedan ungefär.

Kvällsmaten blev lite tidigare än planerat, men otroligt nog kände jag mig hungrig, eller jag hade i alla fall viljan att äta. Låt oss kalla det hunger i min situation.
Jag sov även en timme minuter ungefär under kvällen, 19.30-20.30.
Kan ju vara bra att hålla koll på detta också, eftersom jag sovit till och från hela dagar tidigare.

På ett sätt känner jag mig redan gladare, bara av att ha den här planen i tankarna.
Men vill ändå ha kontakt med en kurator, för att prata igenom problem, ångest och oro som gnager något otroligt i alla delar utav min själ.
Jag måste våga blicka framåt igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: