travelsize.blogg.se

kontakt: [email protected]

Jämställdhet?

Kategori:Allmänt

Jag har så svårt att förstå Sveriges politiska syn på jämställdhet och invandring. Alltså, inte bara jämställdheten mellan män och kvinnor, utan också mellan Sveriges invånare och invandrare.
Kan någon vara bussig att förklara för mig hur det ska bli jämställt mellan män och kvinnor i vårat land när vi fortsätter tillåta denna invandring? Många av invandrarna har (som de flesta som har öppnat ögonen vet) en helt skev kvinnosyn, inte bara männen utan också kvinnorna. 
För om man vill ändra deras levnadssätt, då är man ju rasist(?!). 
Kan någon förklara för mig hur vi ska på ett bussigt sätt säga till dom att deras levnadssätt inte är önskade här, men att dom är det? Inte mentalt sett, utan enbart av deras mänskliga existens, hur kan man säga att det är en human invandringsstrategi? 
I en moské har kvinnor och män skilda bönesalar. Vart ska en människa som vill kalla sig hen placeras där? Varför ska vi acceptera deras könsklyftor bara för att dom inte kommer från vårt land? Att vi placerar invandrare på en piedestal är ingen nyhet. Gissa varför det är hit dom vill utvandra.
Jag förstår inte hur man tänker, som feminist och samtidigt främlingsvänlig, eller vad man ska kalla det. 
Ge min gärna ett vettigt svar, så jag slipper sitta här och fundera.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: